Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.02.2010 10:49 - Празници, традиции
Автор: dusha Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3526 Коментари: 4 Гласове:
3

Последна промяна: 10.02.2010 10:58


Знаете ли днес какъв празник е? Сигурна съм, че доста хора не знаят, а дори и да знаят не спазват обичая. Днес е св. Харалампей, месят се питки, мажат се с мед и се раздават за здраве. Почти съм убедена, че хората в големите градове ама изобщо не се занимават с това, а и на кого да дадат своята питка като се разминават като непознати със своите комшии.. Е, но в малките градове нещата са много по-различни. Тук обичаите и традициите се спазват. Особено от по-възрастните, а и не само.. Всяка бърза да омеси и опече своята питка и да я занесе топла колкото се може по-ранно сутринта, че да е първа.. Какво е това мерене на питки не знам :) Но е дразнещо, когато спиш в 6-7 сутринта постоянно да ти звънят на вратата, чакайки те с питка в ръка и очаквайки и ти да им дадеш..
Лошо няма, но никога не съм била по празниците, обичаите, традициите.. Дали защото съм от по-младото поколение не знам, но изобщо не се вълнувам.. Дали е Нова година, дали е Харалампей, Св. Валентин, 8-ми март, Великден, рожденият ми ден.. все ми е тая. Ден като ден. Ден, в който ми се иска да се скрия някъде.. Защото ми е писнало от изкуствените усмивки и фалшивите "честит празник, честит рожден ден, обичам те" и т.н. Като съм толкова специална за някой, защо само веднъж в годината се сеща за мен, да се обади и да ми честити рождения ден?! Да не говорим за св. Валентин, че това ми е най-омразният празник, нищо че ценя любовта.
Пък като чуя за сватба и не знам какво ми става.. За брака съм, но не и за типичните традиционни сватби с 100 човека, музика, пари в обувката, дарове, счупени чинии, хора и т.н.
Уважавам всички празници, но повечето не ги разбирам и не ме вълнуват, празнувам ги по-задължение, защото така трябва..
Празник може да е всеки един ден, а не само един единствен определен в календара.. Празник е, когато си здрав, щастлив и си с хората, които обичаш..



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kaprizna - Празниците трябва да се спазват!
10.02.2010 10:58
Това си е закон Божий,не бива да се оправдаваме с липса на време...
цитирай
2. анонимен - Днес освен св. Харалампий е и св. ...
10.02.2010 11:04
Днес освен св. Харалампий е и св. Валентин по православният календар и днес, а не на 14 празнуват всички носещи името Валя, Валентин, Валентина и тн.
цитирай
3. rembo - честито
10.02.2010 17:13
Да, честито на именниците!
цитирай
4. анонимен - Мед
10.02.2011 17:05
Не е вярно че в града не се ядат питка с мед Питката я прави маика ми в момента а пчеларите на работа черпиха мед и Ракия :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dusha
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3540795
Постинги: 417
Коментари: 2878
Гласове: 16250
Спечели и ти от своя блог!